Hoe gaan we te werk?
UP TO DATE ADMINISTRATIE
Samenwerken is de sleutel
Gezien de diversiteit in ondernemersland, zijn er ook verschillen in onze pakketten. Sommige ondernemers hebben genoeg aan een Basispakket en andere kiezen voor het Pro pakket. In het Pro pakket kunt je bijvoorbeeld ook factureren. Dat kan in het Basis pakket niet. Reden hiervan is dat o.a. taxichauffeurs doorgaans geen factuur sturen omdat de betaling al in de auto plaatsvindt. (uitzonderingen daargelaten). Maar verkoopt je goederen of verhuur je jezelf, dan is het nemen van het Pro pakket de juiste oplossing. Tevens is dit pakket voorzien van een financieel dashboard waarin je het verloop van jouw bedrijf nauwkeurig kan volgen. Belangrijk is dat je ook dan precies weet wat jouw inkomsten, maar ook wat je kosten zijn. Alles in 1 oogopslag te volgen. Verder zit er een tal van mogelijkheden in het pakket bij die jouw inzicht geeft in de onderneming.
In het Pro pakket maak je zelf de offertes en de facturen.
Doordat je zelf afspraken maakt met de klanten is het maken van de facturen een peulenschilletje, daar bemoeien wij ons (in principe) niet mee. Alle inkoopbonnen en facturen stuur je heel makkelijk naar jouw persoonlijke mailbox waar wij de rest verwerken en inboeken. Deze mailbox is ook voor alle klanten beschikbaar. (ongeacht welke pakket)
Naast deze mailbox, is er ook de APP waarmee een bonnetje zo is gescand of gefotografeerd. 1 druk op de knop en hij zit direct in je eigen administratie.
Voor een persoonlijke vrijblijvende kennismaking en verdere uitleg/instructie ben je natuurlijk van harte welkom op ons kantoor en kunnen wij je het pakket beter uitleggen en wordt het voor jouw duidelijker hoe mooi het programma werkt.
De voordelen en mogelijkheden in SB+
Het programma SB+ van Afas bied voor de ondernemers enorme gebruikersgemak. Het duidelijke en overzichtelijke dashboard geeft goed inzicht in de status van de onderneming.
Het bied ook de mogelijkheid om per klant eigen afspraken vast te leggen. Denk bijvoorbeeld aan de instelling “BTW Verlegt”, of je geeft korting op een bepaald artikel of dienst. Maar ook andere afspraken kan je als een notitie vastleggen in SB+.
Zomaar wat functies in SB+:
- Financiële dashboard
Bankkoppeling
CRM
Balans
Winst en Verliesrekening
Overzichten van openstaande inkoop en verkoop
Banksaldo in realtime
Diverse grafieken en meer…
Extra services
Naast deze functies biedt Active Accounting een extra (gratis) service aan om uw debiteuren te monitoren of deze wel tijdig betalen. Wij nemen dan, indien gewenst, uit jouw naam contact op met de klant, om te informeren waarom er nog een openstaande factuur niet voldaan is. Wellicht is daar een gegronde reden voor, of hebben ze deze factuur over het hoofd gezien. Denk aan bijvoorbeeld dat de factuur via mail in de spam box terecht gekomen is. (dat gebeurt regelmatig)
Voordelen de ondernemer
- Grip op de cijfers (in real time)
- Weten hoe het bedrijf er financieel voor staat
- Kunt onderbouwde beslissingen nemen
- Je werkt met een gebruiksvriendelijke en handige app
- Duidelijke grafieken
- Tijdbesparing door snel aanleveren van documenten (en bonnetjes)
- Overzicht van alle documenten (in en verkoop facturen)
- Actuele boekhouding (cashflow)
- CRM
Voordelen voor ons als kantoor
- We verwerken de administratie sneller
- We kijken met je mee naar realtime cijfers
- Tijdig kansen en bedreigingen signaleren
Door digitaal alles aan te leveren heb je meer gemak en actueel inzicht in jouw inkomsten en uitgaven. Het is veilig en bespaart tijd, geld en papier.